Open Data for Al Dhahirah Governorate
Our ongoing commitment to providing accurate and accessible data, paving the way for a thriving digital future and effective community engagement.
Al Dhahirah Governorate places great importance on providing open data, based on its belief in the significance of utilizing raw data and ensuring its availability throughout the Governorate's tasks and responsibilities—from planning to final outputs, whether services or tangible products.
Open data refers to digital data that any individual or entity can use or reuse freely, without physical or legal restrictions.
You can view and download the Open Data Policy from here
Open Data Index
ID | Dataset name | Data description | Category | File name | Publication date | File format | Status | procedures |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | الرقابة البيطرية النصف الاول | الشؤون الصحية | الرقابة البيطرية النصف الاول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
2 | الرقابة الغذائية النصف الثاني | الشؤون الفنية | الرقابة الغذائية النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
3 | عقود الإيجار النصف الأول | عقود الايجار | عقود الإيجار النصف الأول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
4 | عقود الإيجار الحصاد السنوي | عقود الايجار | عقود الإيجار الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
5 | تنظيم الأسواق النصف الثاني | تنظيم الاسواق | تنظيم الأسواق النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
6 | المخالفات لنصف الثاني | المخالفات | المخالفات لنصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
7 | المخالفات لنصف الاول | الشؤون الفنية | المخالفات لنصف الاول.xlsx | اكسيل | نشط | Download | ||
8 | بيانات المخالفات الحصاد السنوي | المخالفات | بيانات المخالفات الحصاد السنوي.xlsx | اكسيل | نشط | Download | ||
9 | الشؤون الفنية النصف الثاني | الشؤون الفنية | الشؤون الفنية النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
10 | الشؤون الفنية النصف الاول | الشؤون الفنية | الشؤون الفنية النصف الاول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
11 | الشؤون الفنية الحصاد السنوي | الشؤون الفنية | الشؤون الفنية الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
12 | عينات المياه النصف الثاني | الشؤون الصحية | عينات المياه النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
13 | عينات المياه النصف الأول | الشؤون الصحية | عينات المياه النصف الأول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
14 | عينات المياه الحصاد السنوي | الشؤون الصحية | عينات المياه الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
15 | عينات الأغذية النصف الثاني | تنظيم الاسواق | عينات الأغذية النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
16 | عينات الأغذية النصف الاول | تنظيم الاسواق | عينات الأغذية النصف الاول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
17 | بيانات المسالخ النصف الثاني | تنظيم الاسواق | بيانات المسالخ النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
18 | بيانات المسالخ النصف الاول | الشؤون الصحية | بيانات المسالخ النصف الاول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
19 | بيانات المسالخ الحصاد السنوي | الشؤون الصحية | بيانات المسالخ الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
20 | عينات الأغذية الحصاد السنوي | تنظيم الاسواق | عينات الأغذية الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
21 | الرقابة الصحية النصف الثاني | الشؤون الصحية | الرقابة الصحية النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
22 | الرقابة الصحية الحصاد السنوي | الشؤون الصحية | الرقابة الصحية الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
23 | الرقابة البيطرية النصف الثاني | الشؤون الصحية | الرقابة البيطرية النصف الثاني.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
24 | الرقابة البيطرية الحصاد السنوي | الشؤون الصحية | الرقابة البيطرية الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
25 | الرقابة الغذائية النصف الاول 2024 | الشؤون الصحية | الرقابة الغذائية النصف الاول 2024.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
26 | الرقابة الصحية النصف الأول | الشؤون الصحية | الرقابة الصحية النصف الأول.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
27 | الرقابة الغذائية الحصاد السنوي | الشؤون الصحية | الرقابة الغذائية الحصاد السنوي.xlsx | أكسيل | نشط | Download | ||
28 | بيانات المخالفات والحيازات الغير قانونية في محافظة الظاهرة | المخالفات | بيانات المخالفات الحصاد السنوي.xlsx | اكسيل | نشط | Download | ||
29 | البيانات المكانية لمحافظة الظاهرة | بيانات مكانية | البيانات المكانية لمحافظة الظاهرة (1).xlsx | أكسل | نشط | Download |
Principles of Open Data Availability
The Governorate makes data available in accordance with the Government Open Data Policy issued in June 2020.
- Complete Data: The available dataset should be as complete as possible, including all details related to a specific topic. All necessary raw data must also be published to the extent that it does not conflict with privacy and security requirements related to identified personal information. Furthermore, there must be a commitment to providing metadata that defines the raw data, along with an explanation of how derived data was collected. This allows users to understand the scope of available information and examine the data with the highest level of detail.
- Provide data from the source without modification or summarization.
- Data Availability and Regular Updates: Data should be made available and updated periodically according to its nature (at least annually). When feasible, data should be released as soon as it's collected, prioritizing time-sensitive data.
- Perpetual Data Availability with Version Tracking: Data should be provided permanently, with updated versions tracked and archived over time. Any changes made to the data must also be clearly indicated (in accordance with the Law of Documents and Archives issued by Royal Decree No. 60/2007).
- Data Accessibility and Easy Download: The interface should allow users to easily access and download all data at once (bulk download). Additionally, it's essential to provide a means to request additional data through Application Programming Interfaces (APIs).
- Machine-Readable Data Formats: Data should be provided in a structure or format that allows applications to read it automatically. Data in PDF format is typically difficult for automated applications to read. Therefore, data must be available in XML, JSON, XLS, CSV, or any other machine-readable format.
- Digital Signature and Data Integrity: Attaching a digital signature (e.g., using a hash) or providing proof of publication date, data authenticity, and integrity is crucial. A digital signature helps verify the information's source and ensures the data hasn't been altered after publication.
- Provide necessary documentation for datasets, their formats, and data semantics, along with sufficient information for users about open data, its meaning, and accuracy. This information should be made available on websites.
- Provide data to everyone, permanently and at any time, without verifying user identities (no registration required) or requiring justification for accessing this data.
- Provide data to everyone without the need for a special license or permit.
- Providing data without restrictions on its publication, and not being subject to copyright, trademarks, patents, or trade secrets. Additionally, it should be indicated that this data is public information as part of government work and is available without restrictions on use. Administrative units of the state apparatus should utilize open licenses to clarify terms of use, such as the Open Database License, Creative Commons licenses, and the World Bank's specific terms of use.
Contact the Open Data Team
Communication | Details |
---|---|
To Communicate | Contact Us |
Phone | 80001122 |
Working Hours | 24 Hours / 7 Days |
Response Time | 15 Business Days |
Open Data Request
You can request open data by filling out the following form:
Share your experience
You can share your experience by filling out the following form.
For inquiries and complaints
You can submit an inquiry, request, or suggestion about open data by filling out the following form
Your suggestions for improving conservation practice
Through this form, the Governorate seeks to assess your satisfaction with the open data provided via the website.
Click here